Trying to get by...

Tuesday, April 25, 2006

Hamas Denies Jordanian claims

رفضت حركة المقاومة الإسلامية (حماس) الاتهامات الأردنية التي تحدثت عن اعتقال مجموعة تخطط بأوامر من قادة الحركة في سوريا لاستهداف مسؤولين ومنشآت في عمان. واعتبر المتحدث باسم حماس سامي أبو زهري في حديث للجزيرة أن هذه الاتهامات "باطلة وسخيفة ولا أساس لها من الصحة"، ولا تنطلي على أي مواطن فلسطيني أو عربي أو إسلامي. وشدد أبو زهري على أن الاتهامات الأردنية تتعارض مع نهج حماس التي قال إنها لا تلاحق المسؤولين الإسرائيليين فكيف لها أن تتعرض لمسؤولين مسلمين عرب. وتابع أن هناك مؤامرة دولية عبرت عنها الإدارة الأميركية بكل وضوح يتبعها تسارع في تصعيد الحصار على حكومة حركة حماس والشعب الفلسطيني. وأضاف أبو زهري أن الحكومة الأردنية سمحت لنفسها أن تتورط في مؤامرة دولية غربية على هذا الشعب وحكومته. ورأى المتحدث أن الحكومة الأردنية عزلت نفسها بهذا الموقف عن المحيط العربي حينما قبلت أن تكون شريكا في هذه المؤامرة على الفلسطينيين على حد قوله. اتهامات أردنيةيأتي ذلك عقب إعلان السلطات الأردنية أن أجهزتها الأمنية اعتقلت مجموعة تتحرك لتنفيذ عمليات ضد مسؤولين ومنشآت في البلاد. وأوضح المتحدث باسم الحكومة الأردنية ناصر جودة أن التحقيقات معهم أظهرت أنهم تلقوا تعليمات للتنفيذ من قياديين في الحركة "وتحديدا أحد مسؤولي العمل العسكري في حركة حماس والموجودين حاليا في سوريا". ولم يكشف جودة في حديث للجزيرة أسماء أو عدد الأشخاص الذين تم اعتقالهم، مشيرا إلى أن السلطات في انتظار استكمال التحقيقات الجارية. وكان الأردن أعلن قبل أسبوع أنه عثر على أسلحة ومتفجرات جرى تهريبها من سوريا من قبل عناصر من حماس. وعلى إثر ذلك ألغى الأردن زيارة مقررة لوزير الخارجية الفلسطيني محمود الزهار. ولكن حماس نفت اتهامات الأردن بأنها خزنت أسلحة على أرضه وأبدت أسفها لإلغاء عمان زيارة الزهار المقررة، وقالت إنها لا تستهدف الأردن أو أي دولة أخرى غير إسرائيل.

SOURCE

7 comments:

Jad said...

bin ladin denied to many things and same zargawi did but do we believe them? why we have to believe hamas? especially when it touch our security ?

but really did you expect to hear hamas saying yes we did that and sorry for the failure, we will work harder next time to make it happen ? especially at this time the only thing they can do is denying it.

PALFORCE said...

Jad,

How are you man, how is your shoulder? hope everything is good with you.

Well, when this first happened everybody was claiming Hamas did not deny it so they are guilty, now they are denying it and they sre still guilty? LOL

If you read the article they said : "
وشدد أبو زهري على أن الاتهامات الأردنية تتعارض مع نهج حماس التي قال إنها لا تلاحق المسؤولين الإسرائيليين فكيف لها أن تتعرض لمسؤولين مسلمين عرب."

Why would HAMAS all sudden change its constitution? and if HAMAS decided to change it why start with JORDAN? why not ISRAEL?

before this comment thread gets any longer I want to do a small disclaimer here:

Defending HAMAS position does not make me an enemy of Jordan, I consider both my home towns. Those who want to act like Bush and say "you are either with us or against us" can kiss my grits.

hamede said...

Can someone tell me why wold hamas do that.

OmAr said...

I guess no matter what you do, no one will change his mind about anything, the little minority who are convinced that Hamas actually did that won't change their mind no matter what, so it's no good.

As you said, even though Hamas denied immedietly the very first accusations, some used the argument that Hamas didn't deny anything and thus they are guilty. Now, the denial language is stronger, and I guess it's better this way.

Batir Wardam said...

OmAr it is not about denial or acceptance. It is not about what you know or think but it is all about what you prove. Our governemnt has proved nothing until now but if a certain package of evidence will emerge in the near future all the comments will be different. Until now the Hamas story is stronger and that does not mean it is true.

Al Ramahi said...

"‏حدثنا ‏ ‏عياش بن الوليد ‏ ‏أخبرنا ‏ ‏عبد الأعلى ‏ ‏حدثنا ‏ ‏معمر ‏ ‏عن ‏ ‏الزهري ‏ ‏عن ‏ ‏سعيد ‏ ‏عن ‏ ‏أبي هريرة ‏
‏عن النبي ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏قال ‏ ‏يتقارب الزمان وينقص العمل ويلقى ‏ ‏الشح ‏ ‏وتظهر الفتن ويكثر الهرج قالوا يا رسول الله ‏ ‏أيم هو قال القتل القتل ".

In our time everythin seems difficult to understand, I mean why would HAMAS ever think of bombing Jordan? As Palforce said, it is not even thinkable that HAMAS would bomb Jordan, if they indeed wanted to bomb anyone, they would go for ISRAEL. I never did actually beleive that claim. As our profit Mohammad -PBUP- said before 1400 year, we are now in the time of "فتن" nobody actually knows what is happening or why is it happening!

Peace.

Jano said...

Interesting Post..
That what i was waiting, now that they denied, i can say that I really dont know the truth and things are in favour to Hamas but still we dont know..
Since Hamas denied and insist that they wanna keep things nice between them and Jordan this is a different story, Maybe they did maybe they didnt but after denial of Jo gov news, they are not 100% to blame.. we really dont know this game among all leaders..
Still im against any harm to Jordan, and to be clear i dont mean pal or anyone!!